oznacavanje

Korisni Savjeti

image

Da li smijemo promijeniti orginalnu dimenziju guma?

Putevi u Bosni i Hercegovini su veoma loši. Mnogo je nesaniranih oštecenja na cestama, oštrih prijelaza preko tramvajskih šina, izdignutih šahtova itd. Zbog toga mnogi kupci žele da “odignu” vozilo tako što ce kupiti gumu za jednu ili dvije dimenzije vecu, medutim, takvo razmišljanje nije ispravno. Ako stavite višu gumu, npr. 185/65R14 umjesto 185/60R14, visina vozila ce se promijeniti ali minimalno, svega 4-6mm što je nedovoljno da bi se sprijecili bilo kakvi problemi nastali usljed loših puteva. S druge strane, postoje mnoge druge loše pojave koje se mogu javiti ako stavite vecu, odnosno manju gumu. Kilometar sat i brzinomjer ce pokazivati netacne podatke, kompletan motor i mjenjac ce biti pod opterecenjem jer nisu predvideni za tu dimenziju. Doci ce do kontakta gume sa unutrašnjom stranom ili u nekim slucajevima i sa rubom blatobrana tako da ce se guma izgrebati, a nekad cak može i puci. Dakle, promjena visine gume se ne savjetuje ni u kom slucaju. Dimenzija gume se smije mijenjati radi estetike (nekad želite širu gumu ili mijenjate felge). U tom slucaju postoje tabele zamjenskih dimenzija koje Vam savjetuju kako da svoju dimenziju zamjenite odgovarajucom drugom, a da visina guma ostane ISTA!

image

ZAŠTO GUME PUMPATI PNEUMIXOM?

U zraku ima vlage i necistoca. Znamo da se na suncu i u toku vožnje guma pregrijava (kod velikih vrucina i brze vožnje cak i do 80%). Sa povecanjem temperature vlaga se pretvara u paru pa se povecava i obujam gume (do 20%). Tako u gumi nastaje veci pritisak. Postaje tvrda, nejednako se troši, neudobna je za vožnju, ovjes vozila je optereceniji i nastaje mogucnost pucanja gume. Ti problemi najizraženiji su kod niskoprofilnih guma. Na celicnim naplacima (felgama) stvara se korozija, a aluminijske prekriva crni sloj (od vlage, necistoce i gume). To se najbolje da primjetiti kod mijenjanja guma. Uz sve to, novije generacije vozila imaju senzore pritiska koji se zbog vlage vremenom pokvare. Sve ove probleme izbjegavamo pumpanjem guma PNEUMIXOM.

image

ZABLUDA O M+S GUMAMA tzv "LJETO+ZIMA"!

Jedna od najvecih zabluda kod kupaca je vezana za znacenje oznake M+S. Kada kupac traži M+S gumu najcešce misli na tzv. cjelogodišnju, ljeto-zima, odnosno gumu za sve sezone što je NEISPRAVNO! M+S, odnosno na engleskom jeziku Mud + Snow (u prijevodu bljuzgavica i snijeg) je svjetska oznaka za zimsku gumu. Pored ove oznake, na gumi se u pravilu nalazi i oznaka planine sa pahuljicom. Takve gume su veoma elasticne (mekane), da bi mogle funkcionirati u zimskim uslovima pri niskim temperaturama, zbog cega se ljeti veoma brzo troše. U nekim slucajevima, kada se radi o manjim dimenzijama i starijim vozilima koja se voze iskljucivo po gradu, mi u Sava Trgovina d.o.o. Sarajevo smatramo da je zbog odredene uštede prihvatljivo kupiti M+S (najcešce Sava Eskimo S3) gumu koju je moguce aktivno voziti 2-3 sezone. Cjelogodišnje, ljeto-zima odnosno gume za sve sezone su pojmovi koji su veoma rasprostranjeni, a takvih guma je veoma malo. U našem konkretnom slucaju, od svih proizvodaca sa kojima saradujemo, smatramo da je jedino kvalitetno rješenje za sve uslove guma HANKOOK OPTIMO 4S. To je veoma uravnotežena guma koja se sastoji od dva razlicita dijela. Unutrašnji dio je graden od veoma elasticne smjese po uzoru na zimsku gumu i služi za bolje prijanjanje odnosno kocenje na snježnoj podlozi, dok je vanjska strana (vanjsko rame) od tvrde smjese, veoma kompaktno sa širokim kanalima za odvod vode.
Medjutim ni OPTIMO 4S nije idealno rješenje za svakoga. Ljeti je malo bucnija od vecine ljetnih guma, a zimi je držanje na snijegu ipak malo slabije, tako da najcešce savjetujemo kupcima da, ako su u mogucnosti, imaju odvojene komplete ljetnih i zimskih guma, što na kraju dovodi do vece sigurnosti, dužeg vijeka trajanja pa i do uštede.

image

STAROST GUMA?

Kolika je dozvoljena starost gume kada se kupuje? Ovo je jedno od najcešcih pitanja koja se postavlja prilikom kupovine guma. Odgovor na ovo pitanje jednako je zanimljiv i za kupce i za prodavce. Kupci žele kvalitetan proizvod, a prodavci imaju velike probleme da objasne da gume nisu kvarljiva roba i da ostaju „sveže“ i ako više godina stoje na polici. Starost guma u trenutku kupovine nije nigde zakonski regulisana jer stanje u kome se gume nalaze zavisi od pravilnog skladištenja guma. Zato se propisuju samo uslovi skladištenja i krajnji rok posle koga se gume ne smeju prodavati. Prenosimo preporuke nacionalnih udruženja prizvodaca guma iz najrazvijenijih zemalja sveta.

Britansko udruženje proizvodaca proizvoda od gume - The British Rubber Manufacturers Association (BRMA) preporucuje svojim clanovima da gume koje nisu korišcene ne bi trebalo stavljati u upotrebu ako su starije od 6 godina, a da bi sve gume koje su starije od 10 godina od datuma proizvodnje trebalo zameniti.

Krajnji rok u kome se gume smatraju novim, uz obavezu propisnog skladištenja i kao takve mogu prodavati je 6 godina (Uzanse BS AU 50 Velika Britanija).

Udruženje japanskih proizvodaca auto guma (Japan Automobile Tire Manufacturers Association - JATMA) preporucuje kupcima da redovno kontrolišu gume posle 5 godina da bi se utvrdilo da li se i dalje mogu koristiti, a da bi sve gume, ukljucujuci i rezervne gume, koje su proizvedene pre više od 10 godina trebalo zameniti novim.

Gume su nove ako su stare do pet godina tvrde u Savezu nemacke gumarske industrije, Savezu industrije automobilskih guma i Udruženju vulkanizera Nemacke. Po isteku roka od 5 godina, mogu se i dalje prodavati, ali ih pre prodaje moraju pregledati strucnjaci ili se mora dobiti mišljenje proizvodaca.

Ono što je zajednicko svima je važnost uslova u kojima se gume cuvaju. Uslove skladištenja propisuje Evropska tehnicka organizacija za gume i felne (European Tyre and Rim Technical Organization). Propisno uskladištene gume ne smeju biti izložene suncevim zracima, visokim temperaturama, velikim oscilacijama temperature, vlažnosti, agresivnim hemikalijama, uljima, ozonu itd. Gume obicno kupujete od vulkanizera koji uglavnom ne drže velike zalihe guma vec ih dopremaju iz velikih magacina veleprodavaca. Veleprodavci dobro znaju kako gume treba cuvati i, ako se obratite proverenim vulkanizerima, možete biti sigurni da su gume pravilno skladištene.
Još jednom ponavljamo: gume se mogu smatrati novim ako nisu starije od 5 godina, uz uslov da su pravilno skladištene. Po isteku roka od 5 godina, mogu se i dalje prodavati , ali ih pre prodaje moraju pregledati strucnjaci ili se mora dobiti mišljenje proizvodaca. Sve gume starije od 10 godina od datuma proizvodnje bi trebalo zameniti.
Komentari