Uprkos ovom blagom porastu prodaje, evropsko tržište novih automobila se smanjilo za skoro 2,9 miliona jedinica od izbijanja pandemije 2020. godine. Trend je takav da se prodaje manje električnih, a više hibridnih automobila. SUV-ovi su s 54 posto tržišta najdominantniji segment vozila.
Zadnje tri godine Golfu ne polazi za rukom da se vrati na čelo prodaje, iako je u zadnjih pet decenija tamo bio više od 30 puta. Nakon Peugeota 208 i Modela Y, prošle godine to je bio Dacia Sandero. Rumunski pristupačni hatchback je ukrao šou njemačkoj legendi. Zanimljiva je lista 10 najprodavanijih modela, a Dacia, Volkswagen i Toyota tamo imaju po dva predstavnika.
1. Dacia Sandero
Ono što je zanimljivo, ovo je prvi put da je jedan Dacijin model izbio na vrh liste najprodavanijih automobila u Evropi. I to nije slučajnost. Sa 268.101 prodatim primjerkom, Sandero je postigao vrhunski prodajni uspjeh širom Evrope, čak i na nekim tržištima gdje je Golf decenijama dominirao. Sa već uspostavljenim benzinskim verzijama, uključujući verziju na plin s oznakom ECO-G koja je veoma tražena, sljedeći korak će biti uvođenje Sandera u eru električne mobilnosti.
2. Renault Clio
Sa 216.317 registrovanih jedinica, 7% više nego 2023. godine, Renault Clio se popeo na drugo mjesto na postolju najprodavanijih vozila. Čuveni i popularni francuski gradski šarmer biće obnovljen ponovo ove godine i dobiće značajnu estetsku promjenu, kao i novu paletu motora. Sve da ostane jedan od najboljih automobila u B segmentu u Evropi.
3. Volkswagen Golf
Golf je uz svega nekoliko podbačaja decenijama bio najprodavaniji automobil u Evropi sve do 2021. godine. Prošle godine je završio kao treći sa ukupno 215.715 prodatih jedinica, što je povećanje od 17% u odnosu na 2023. godinu. Međutim, ove brojke nisu bile dovoljne da svrgnu Sandero i Clio, i daleko su od rezulatata iz 2018. (445.600 prodatih jedinica) i 2019. (410.300). Sa istorijom dugom 50 godina iza sebe, Golf ipak gleda u budućnost sa entuzijazmom.
4. Tesla Model Y
Prije samo nekoliko dana u prodaju je krenuo novi Tesla Model Y. Prve jedinice električnog SUV-a stižu u martu, ali u međuvremenu aktuelna verzija električnog automobila nije samo najprodavanije 100% električno vozilo na Starom kontinentu, već i četvrti najprodavaniji model u Evropi 2024. godine zahvaljujući brojci od 209.214 registrovanih jedinica. Međutim, ova brojka predstavlja pad od 17% u odnosu na 2023.
5. Volkswagen T-Roc
Još jedan Volkswagen našao se u top 10. Popularni SUV T-Roc jedan je od najprodavanijih modela u Evropi i ako sve bude kako treba, predstavljanje druge generacije ćemo vidjeti krajem ove godine. U 2024. bio je u sredini poretka najprodavanijeg ranga sa 202.840 registrovanih jedinica, što znači blagi pad od 1% u odnosu na prethodnu godinu.
6. Peugeot 208
Ažuriran 2024. godine, Peugeot 208 je postigao svoj uspjeh zahvaljujući električnoj varijanti. Ona je, zajedno s benzinskom i hibridnom izvedbom, pomogla da Peugeot 208 uđe u top 10 najprodavanijih automobila u Evropi. Ukupno je prošle godine prodato 199.909 jedinica 208-ice, što je povećanje od 3% u odnosu na 2023. godinu, čime je Francuz skočio na šestu poziciju na rang listi.
7. Toyota Yaris Cross
Na tržište je “aterirao” 2021. godine i postao jedan od najboljih malih SUV-ova na tržištu, u jednoj od najtežih kategorija na tržištu. I to zahvaljujući njegovom dizajnu i ekonomičnom hibridnom pogonu. To je ujedno i prvi Toyotin model na ovoj rang listi zahvaljujući 194.006 prodatih jedinica, 10% više nego 2023. godine.
8. Škoda Octavia
Iako je prodaja limuzina značajno pala, Octavia je i dalje veoma popularan model u Evropi i ujedno Škodin najprodavaniji model. Prošle godine smo vidjeli redizajn četvrte generacije, lansirane 2020. godine, a sada ima široku paletu benzinskih, dizel i blagih hibridnih motora, kao i plug-in hibridnu varijantu. Prošla godina je zaključena s 180.607 prodatih jedinica, čak 12% više nego 2023.
9. Dacia Duster
Bez sumnje, ovo je jedan od najpopularnijih SUV-ova u Evropi. S novom generacijom, lansiranom prošle godine, učvrstio je svoju poziciju praktičnog i veoma ekonomičnog automobila, s veoma kompletnim asortimanom. Svi ovi argumenti su mu donijeli deveto mjestu u Evropi, sa 175.213 isporučenih jedinica, 13% više nego 2023. godine. Riječ je naravno od Daciji Duster.
10. Toyota Yaris
I dolazimo do modela koji zatvara ovu ljestvicu, a to je Toyota Yaris, jedan od “repera” u kategoriji parktičnih proizvoda ispod četiri metra dužine i vrlo zanimljiv automobil. Lagano obnovljen prošle godine, Toyota je iskoristila priliku da ugradi novu, snažniju hibridnu opciju. I čini se da prodaja dokazuje da je japanski brend u pravu, jer Yaris nastavlja biti jedan od omiljenih automobila u Evropi, akumulirajući 174.042 prodane jedinice prošle godine, što je povećanje od 12% u odnosu na 2023. godinu.