Porast je to od impresivnih 41,3 posto u odnosu na 2023. godinu i prvi prelazak praga od četiri miliona prodatih vozila, pa ne čudi što u ponosni Kinezi praktično među prvima na svijetu objavili prodajne rezultate dok ih drugi proizvođači tek zbrajaju.
Od navedene brojke, 1.764.992 prodata primjerka su punopravni električari i tu je ostvaren porast od 12 posto u odnosu na 2023. godinu, dok je plug-in hibrida prodato 2.485.378 primjeraka, čitavih 72,8 posto više nego godinu prije. Kineski gigant je tokom cijele godine bilježio rast prodajnih brojki, no pravi se rekord desio praktično na samom kraju godine, odnosno u decembru u kojem je prodato čitavih 509.440 vozila.
Na ovaj je način BYD nesumnjivo potukao brojne globalne brendove, no nažalost glavni konkurent Tesla im je ostao nedostižan, ali bukvalno "za dlaku" jer je američki brend 2024. godinu završio sa 1.789.226 prodatih primjeraka, s tim da treba naglasiti da je to za Teslu blago slabiji rezultat od 2023. godine, odnosno prvi pad prodaje u deceniji poslovanja.
BYD je evidentno prodao osjetno više automobila od Tesle, ali gledamo li samo električare, američki brend im je ovu godinu ostao nedostižan. No, Tesla je itekako svjesna invazije pristupačnih kineskih električara, pa za 2025. godinu, pored detaljnog dotjerivanja aktuelnih modela, priprema cjenovno najpristupačniji model oznake Q, koji bi trebao imati početku cijenu u rangu 30.000 američkih dolara.
Uspjeh BYD-a s druge strane ne treba da čudi. Ne tako davno bili su mali proizvođač dizajnerski nezanimljivih automobila na lokalnom kineskom tržištu, no zahvaljujući izdašnim programima poticaja razvoja EV automobila, značajno su proširili proizvodne kapacitete i predstavili brojne interesantne modele, a zahvaljujući brojnim podbrendovima, značajno se šire i svjetskim tržištima.
BYD je ujedno i svjetski gigant po pitanju proizvodnje baterija, s kojim sarađuju brojni svjetski brendovi kao što su Toyota, Nio, pa čak i spomenuta konkurentna Tesla. Sve u svemu, Kinezi su opasno zaprijetili svjetskom tržištu električara, pa s nestrpljenjem očekujemo odgovor svjetskih automobilskih sila na ovu globalnu "prijetnju".