Garage Puls Auto Moto Portal
12.01.2025

Kako se koristi i čemu služi Hill Holder sistem?

Prethodni Sljedeći

Do pojave Hill Holder sistema mnogi vozači, a posebno početnici imali su veliki strah od kretanja na uzbrdici, gašenja motora i vraćanja vozila unazad. Uz pomoć savremenog elektronski kontrolisanog asistenta ovi njihovi strahovi postali su prošlost.


Hill Holder sistem odnosno: Hill Hold Control ili Hill Start Assist kako ga zovu neki proizvođači, predstavlja inovativno rješenje koje olakšava vožnju na uzbrdici i čini vozačev posao jednostavnijim, a upravljanje vozilom sigurnijim.

Ova napredna tehnologija, koja se integriše s kočionim i ESP sistemom (ESP - elektronski sistem kontrole stabilnosti) omogućava jednostavno pokretanje automobila nakon zaustavljanja pod nagibom, na usponu smanjujući potrebu za brzim prebacivanje desne noge s papučice kočnice na papučicu gasa. Ujedno mijenja funkciju ručne kočnice, što olakšava život početnicima.
hill holder sistem (6).jpg
Kako funkciniše Hill Holder?

Hill Holder sistem, u doslovnom prevodu na naš jezik znači "pomoć na uzbrdici". To je sistem asistencije, koji pomaže vozačima pri kretanju s mjesta kada su njihovi automobili parkirani ili zaustavljeni na nagibu zbog saobraćajne gužve, semafora ili nekog drugog razloga.

U tradicionalnim uslovima, vozač u datoj situaciji mora da koristi ručnu kočnicu, te pažljivo upravlja kvačilom i gasom kako ne bi ugasio motor i otklizao unazad. S automatskim mjenjačem ovaj proces je nešto jednostavniji, jer upravljanje kvačilom obavlja elektronika.

S Hill Holder sistemom proces kretanja na uzbrdici je značajno pojednostavljen. Naime, nakon što se započne pokretanje vozila sistem lagano oslobađa kočnice, omogućavajući vozaču da nastavi vožnju bez stresa. Ovaj sistem u praksi djeluje na svim nagibima većim od dva posto. 
hill holder sistem (1).jpg
Koristeći ugrađene senzore, on automatski prepoznaje situaciju u kojoj treba da se aktivira. U trenutku kada vozač skine desnu nogu s papučice kočnice i krene da ju prebaci na papučicu gasa sistem i dalje drži blokiranim točkove, sprečavajući pomjeranje vozila unazad što može biti posebno nezgodno kada je isto pod opterećenjem ili vuče priključno vozilo.

Vozači tako dobijaju nekoliko sekundi da pređu s kočnice na gas prije nego što sistem oslobodi točkove i omogući vozilu da nastavi kretanje bez neugodnog trazaja unazad ili proklizavanja pogonskih točkova. To se često dešava u situacijama kada se ova operacija bez asistencije Hill Holder sistema ne izvede dovoljno brzo i sinhronizovano za što je vozaču potrebno određeno praktično iskustvo i spretnost.

Kada je sistem aktivan, obično će se pali i adekvatan indikator na instrument panelu. Iako je Hill Holder veoma koristan u praksi, neki proizvođači omogućavaju ručno deaktiviranje ove funkcije obično putem univerzalnog tastera sa simbolom ove funkcije ili preko menija za podešavanje funkcija vozila u okviru multimedijalnog sistema. 
hill holder sistem (10).jpg
Kontrola spuštanja kao dodatna podrška vozaču

Pored Hill Holdera, vozačima se u savremenim automobilima nudi još jedan koristan asistent koji takođe radi isključivo na nagibu. Riječ je o Hill Descent Control sistemu. On pomaže vozačima pri vožnji niz strmine, održavajući konstantnu brzinu i omogućavajući bolju kontrolu vozila na klizavim ili neravnim površinama.

Uglavnom se aktivira ručno, pomoću tastera ili tipske funkcije na multimedijalnom sistemu. Oba sistema čine vožnju automobilom ugodnijom, jednostavnijom i komfornijom posebno ako je riječ o manje vještim vozačima ili početnicima, mada i oni iskusniji ne kriju oduševljenje činjenicom da imaju na raspolaganju ovakav vid asistencije u vožnji. 

Hill Holder Hill Descent Control