Garage Puls Auto Moto Portal
11.01.2025

Zaboravite na SUS motore, nova Mazda 6e je potpuno električni automobil

Prethodni Sljedeći

Japanska Mazda nije spremna odustati od klasičnih trovolumenskih limuzina, pa su u tom duhu predstavili potpuno elektrificirano izdanje popularne Mazde 6, koja nosi jednostavnu dodatnu oznaku "e" u nazivu i predstavlja zanimljivu alternativnu Teslinom Modelu 3.


Na ovaj način, zasad jedini "električar" u Mazdinoj ponudi, model MX-30, dobija značajno pojačanje, a prvi se primjerci u Evropi očekuju sredinom godine. Nije tajna da je Mazda 6e zapravo kopija modela Mazda EZ-6, kojeg Japanci prodaju u Kini od sredine prošle godine preko partnerske firme Changan Automobile.

Što se tiče vanjskog dizajna, električna Šestica donosi sve prepoznatljive dizajnerske detalje i na prvu izgleda kao detaljno redizajnirani aktuelni model. S dužinom od 4,921 mm, širinom od 1.890 mm i visinom od 1.485 mm, japanski adut je u svim smjerovima veći od direktnog konkurenta Tesle Model 3, a čak je duža i šira i od elegantnog Hyundaija Ioniq 6.
Mazda-6e-2.jpg
Enterijer pak donosi popriličan odmak od onoga na šta smo navikli kod Mazde, pa su klasične kontrole klime i radija na centralnoj konzoli, ustupile mjesto velikom 14,6-inčnom ekranu osjetljivom na dodir, kojem društvo pravi 10,2-inčna digitalna instrument tabla u kombinaciji sa head-up displejom.

Iako je u pitanju razmjerno velik automobil, električna šestica nudi tek 330 litara prtljažnog prostora, što je manje od 400 litara koliko nudi gore spomenuti Ioniq 6 ili 425 litara koliko nudi Tesla Model 3, no zato je tu dodatnih 70 litara ispod prednjeg poklopca, dok je ponuda prostora u unutrašnjosti kraljevska.
Mazda-6e-3.jpg
Mazda je najavila dvije izvedbe, standardni E-Skyactiv EV i Long Range. Tako standardna izvedba donosi 68.8 kWh bateriju, koja omogućava autonomiju kretanja od nekih 480 km, dok stražnje smješteni motor nudi 258 KS i 320 Nm, što je dostatno za ubrzanje do 100 km/h za 7,6 sekundi i maksimalnu brzinu od 170 km/h.

Veće, 80 kWh baterijsko pakovanje raspoloživu autonomiju podiže na 555 km, ali i nešto manje snage (245 KS), što rezultira blago sporijim sprintom do 100 km/h za 7,8 sekundi uz istu maksimalnu brzinu od 170 km/h. Zanimljivo je da slabija verzija nudi punjenje na brzom punjaču od 200 kW, dok se jača puni na maksimalnih 95 kW.
Mazda-6e-4.jpg
Iako je primarno namijenjena smirenijim kineskim vozačima, Japanci obećavaju da će električna šestica ponuditi razmjerno dobre vozne osobine i užitak u dinamičnoj vožnji na tragu standardnim izvedbama. Dokaz za to je raspored mase od 50/50, multilink stražnji ovjes i električno pokretani stražnji spojler, koji se podiže pri brzini od 100 km/h, kako bi povećao stabilnost vozila.

Mazda Mazda 6e