Kompanija Nio, koju je prije 10 godina osnovao poduzetnik William Li, još nije postala profitabilna. Neto gubitak u trećem kvartalu ove godine iznosio je 721 milion dolara, što je 11% više od "minusa" u istom periodu 2023.
Ipak, 50-godišnji William Li nastavlja širiti posao i trošiti značajne novčane iznose u automobilskom biznisu. Tako je tokom vikenda lansiran Firefly, treći brend nakon matičnog Nio i prošle godine predstavljene marke Onvo.
Svi brendovi su pozicionirani kao premium, ali ipak postoji neka vrsta "reda u kući". Nio proizvodi najskuplje modele, Onvo je malo jednostavniji i jeftiniji, dok će Firefly biti najkompaktniji i najpristupačniji. Pritom se kao konkurenti Fireflyja vide Mini i Smart. Slogan novog brenda je osmislio sâm Li: "Pametniji od Minija i kompaktniji od Smarta".
Brend čije se ime prevodi po krijesnicama, odnosno svicima, kreiran je s pogledom na Evropu, gdje je trebao debitovati. Planove su poremetile povećane carine EU na kineske električne automobile, pa će u aprilu naredne godine Firefly najprije doći u prodaju u Kini, tek krajem proljeća ili početkom ljeta u Evropi, potom i u neke zemlje Latinske Amerike i Jugoistočne Azije.
Da je Firefly globalni brend pokazuje podatak da dizajn prvog Firefly modela, još neimenovanog subkompaktnog hatchbacka, potpisuje Amerikanac Chris Thomasson, koji je prije dolaska u Nio radio za BMW i Ford.
Izgled Firefly hatchbacka određuju farovi i "lampe" koji podsjećaju na oči insekta te C-stub u obliku krovnog prstena. Karoserija je 83,4% izrađena od čelika visoke čvrstoće, sigurnosti doprinosi devet zračnih jastuka i bogat paket elektronskih vozačkih asistenata. Nema informacija o dimenzijama, ali je objavljeno da će se "Krijesnica" okretati u prečniku od 9,4 metara i imati dva prtljažnika - prednji zapremine 92 litra i stražnji kapaciteta 1.250 litara (s oborenim naslonima).
Zna se će Firefly hatchback biti električni automobil sa zamjenjivim baterijama, kompaktnijim nego u EV-ima marki Nia i Onvo. Uz toliko mnogo nepoznanica, čudno je da je za Firefly hatchback već određena preliminarna cijena - 148.800 yuana (38.400 KM). Cijena nije slučajno "odabrana" jer se potpuno isti iznos u Kini traži za osnovni električni Mini Cooper. Najjeftinija verzija električnog crossovera Smart #1 je nešto skuplja - u Kini košta 154.900 yuana (40.000 KM).