Nekada iznimno popularni, takozvani "hot hatch", danas su iznimno rijetka pojava. Automobili koji donekle prizivaju duh nekadašnjih malih jurilica su Abarth 500e, Cupra Born VZ, Mini John Cooper Works, pa i manje poznat MG4 XPower. Renault ih pak želi sve nadmašiti, uključujuči i vlastiti Alpine A290, koji je zapravo rebrendirani Renault 5.
U tu svrhu pripremljena je nevjerovatno snažna izvedba novog Renaulta 5, inspirisana konceptom R5 Turbo 3E iz 2022. godine, koji baš poput Porschea Taycan nosi kultnu oznaku Turbo, iako je u pitanju "električar", a ne klasično pokretan automobili sa SUS motorom potpomognutim turbopunjačem.
U slučaju "petice", za razliku od nekadašnjeg centralno smještenog 1,4-litarskog četverocilindarskog turbobenzinca sa 160 KS, koji je pokretao stražnji par točkova, novi električni Turbo također ima stražnji pogon, ali ga pokreću stražnje smješteni elektromotori, koji nude gotovo triput više pogonske snage od duhovnog prethodnika.
Upravo tako, dva elektromotora nude preko 500 KS (tačnije 507 KS), odnosno čak 285 KS više od ranije spomenutog Alpine A290, te čak 350 KS više od standardnog električnog Renaulta 5. Rezultat? Ubrzanje do 100 km/h za samo 3,5 sekundi. Renault nije objavio vijest o masi automobila, koja sigurno nije mala, ali očigledno ne utiče na postizanje vrhunskih performansi.
Vizuelno, novi 5 Turbo na prvi pogled izgleda kao koncept, ali je prema riječima nadležnih iz Renaulta zapravo riječ o gotovo pa potpuno serijskom automobilu, koji će izgubiti tek pokoji detalj kada dođe do ceste tokom 2026. godine. Ono što se prvo primjećuje jeste značajno proširenje stražnjeg dijela što je prepoznatljiv originalan detalj, zbog čega je izostao stražnji par vrata, pa se i očekuje novi R5 turbo poput prethodnika bude dvosjed.
Iako izgleda kao estetska posveta originalu, navedeno proširenje blatobrana ima i funkcionalnu ulogu hlađenja elektromotora. Nadalje, tu su ogromne 20-inčne dvobojne felge na koje su montirane gume dimenzija 245/35 ZR20 naprijed, odnosno 275/35 ZR20 nazad.
Sve u svemu, legendarni R5 Turbo, ali i također nešto noviji neprežaljeni Clio V6 dobijaju dostojnog nasljednika, koji uprkos modernom elektropogonu gaji prepoznatljiv duh sjajnih prethodnika. Jedva čekamo vidjeti ga uživo, no ne sumnjamo da će cijenom biti dostupan samo nekolicini dobrostojećih i nadasve hrabrih kupaca.