Garage Puls Auto Moto Portal
09.01.2025

Afeela 1: Sony i Honda predstavili prvi automobil svog zajedničkog projekta

Prethodni Sljedeći

Sony Honda Mobility (SHM) je počeo primati narudžbe, iako će proizvodnja električnog liftbacka početi tek naredne godine u Hondinoj fabrici u američkoj državi Ohio.


Na sajmu potrošačke elektronike CES 2025 u Las Vegasu, Sony Honda Mobility (SHM) predstavio je predprodukcijsku verziju svog debitantskog električnog automobila Afeela 1. SHM je počeo primati narudžbe, iako će proizvodnja Afeele 1 početi tek naredne godine u Hondinoj fabrici u američkoj državi Ohio.

Treba podsjetiti da se Sony najavio kao proizvođač automobila 2020. godine, kada je predstavio prvi prototip svog električnog automobila. Potom je stvoreno zajedničko ulaganje s Hondom - Sony Honda Mobility Inc - koje posluje pod brendom Afeela.
008_afeela_1.jpg
Prvi model - Afeela 1 - sve je bliži masovnoj proizvodnji: na CES 2025, prikazan je dizajn blizak konačnoj verziji, objavljene su cijene i ključne stavke standardne opreme. U Las Vegasu je postalo jasno da je Afeela 1 liftback, a ne limuzina. Poklopac prtljažnika se otvara zajedno sa zadnjim staklom, pri čemu je u stražnju ivicu ugrađen spojler koji se može uvlačiti. Liftback je dugačak 4.915 mm, širok 1.900 mm, visok 1.460 mm, s međuosovinskim rastojanjem od 3.000 mm i klirensom od 137 mm. Zapremina prtljažnika, mjerena po američkim metodama, iznosi 765 litara. 
011_afeela_1.jpg
U tijelo je integrirano 40 različitih "umjetnih organa", uključujući kamere visoke rezolucije, radare i lidar - sve ono što je neophodno za rad raznih elektronskih asistenata vozača i budućeg autopilota. U prostoru između farova je matrični ekran na kojem se mogu prikazati različite poruke. Skoro sav hardver za Afeelu 1 razvila je Honda, dok je Sony bio odgovoran za dizajn i elektroniku. Standardna oprema uključuje prilagodljivo zračno ogibljenje, s dvostrukim ramenima sprijeda i multilink osovinom straga. 

Pogonski sistem čine dva elektromotora (jedan po osovini), svaki snage 180 kW (245 KS), za ukupnih 360 kW (490 KS). Kapacitet baterije je 91 kWh, procijenjeni domet s jednim punjenjem 300 milja (483 km) prema EPA ciklusu.
002_afeela_1.jpg
Maksimalna DC snaga punjenja je 150 kW, konektor za punjenje je tipa NACS, što znači da se Afeela 1 može spojiti na bilo koji Teslin terminal za punjenje, na osnovu ugovora između SHM-a i kompanije Elona Muska. Standardni točkovi su 19 ili 21 inča, prednje gume dimenzije 225/55 R19 ili 245/40 R21, zadnje 245/50 R19 ili 275/35 R21.

Kabina s pet sjedišta napravljena je uglavnom od recikliranih i biljnih materijala. Iza avionskog upravljača, kompletnom širinom armaturne ploče, prostiru se četiri ekrana s mnogo tematskih podešavanja i popularnih programa, koji se mogu redovno bežično ažurirati. Iz nekog razloga, ništa nije rečeno o mogućnostima sistema za igrice, što je SHM isticao u ranijim prezentacijama. Zato Sony obećava visokokvalitetni audio sistem u kombinaciji s uzornom zvučnom izolacijom kabine.
010_afeela_1.jpg
SHM već prima narudžbe za Afeelu 1, ali samo u Kaliforniji i to za vrhunsku konfiguraciju Signature - opremljenu 21-inčnim točkovima, dva monitora za zabavu na stražnjim sjedištima i digitalnim retrovizorom.

Afeela 1 Signature košta 102.900 dolara, isporuke će početi sredinom 2026. godine, a za početak je potrebno izvršiti rezervaciju uz uplatu 200 dolara depozita. Liftback u osnovnoj Origin konfiguraciji na 19-inčnim točkovima, bez stražnjih monitora i s običnim unutrašnjim retrovizorom koštat će 89.900 dolara, ali će na tržište doći tek 2027. godine.

Sony Honda Afeela 1 Sony Honda Mobility