Garage Puls Auto Moto Portal
18.12.2024

Porsche pali alarm: Električna strategija nije uspjela

Šefovi Porschea su revidirali svoje planove za električna vozila i produžili vijek trajanja aktuelnih generacija modela Cayenne i Panamera, što je tek početak velikog pospremanja u Zuffenhausenu.


Plan je bio ambiciozan: Do 2030. godine su električni automobili trebali činiti 80 posto prodaje Porschea. No, realnost je drugačija: prodaja Porschea u prvih devet mjeseci ove godine smanjena je za 7 posto, na 242.722 jedinice, što je najvećim dijelom posljedica upravo globalnog usporavanja potražnje za električnim vozilima.

"Minus" je već natjerao šefove Porschea da revidiraju svoje planove za električna vozila i produže vijek trajanja aktualnih generacija modela Cayenne i Panamera. Pokazalo se da je to tek početak velikog pospremanja u Zuffenhausenu.

003_porsche_911_zuffenhausen.jpg

Surova tržišna stvarnost natjerala je upravu Porschea da preispita cjelokupnu liniju modela najavljenih za iduću deceniju, odnosno strategiju razvoja prilagodi trenutnoj potražnji. Prema njemačkoj poslovnoj publikaciji Automobilwoche, Porsche bi mogao odgoditi lansiranje svog vodećeg električnog crossovera, poznatog po radnoj oznaci Projekt K1, koji je najavljen za 2027. Ne samo to, razmatra se opcija kreiranja posebne verzije K1 s motorom s unutrašnjim sagorijevanjem, što će tražiti reinženjering cijelog projekta.

Porsche trenutno testira četvrtu generaciju Cayennea, dizajniranu kao potpuno električni SUV. Planirano je da novi model na tržište dođe 2026. godine, ali sada je jasno da postoje svi razlozi za prognozu kako se električni Cayenne neće dobro prodavati. S druge strane, aktuelni benzinski Cayenne ne može produžiti životni ciklus, niti je pogodan za detaljnu modernizaciju. Gdje je rješenje? Govori se da će Porsche, zajedno s matičnim koncernom Volkswagen, razviti novu premium "ugljikovodoničku" platformu za visokoprofitne crossovere.

002_porsche_cayenne_prototip.jpg

Već je objavljeno da se novi potpuno električni Porsche 718 odgađa zbog tehničkih i problema s dobavljačem baterija. Kada je riječ o kratkoročnim potezima, Porsche čini isto što i druge automobilske kompanije - smanjuje troškove i proizvodnju slabo prodavanih modela. Pritom, najveću glavobolju zadaje nedavno ažurirana električna porodica modela Porsche Taycan: u prva tri kvartala ove godine u svijetu su prodata samo 14.042 primjerka u svim varijantama, što je 50 posto manje od isporuka u istom periodu 2023.

Sve verzije Taycana proizvode se u Porscheovoj glavnoj tvornici u stuttgartskom okrugu Zuffenhausenu. Od ovog ljeta proizvodnja se odvija u jednoj smjeni, dok su ranije postojale dvije. Rad u jednoj smjeni produžit će se u 2025. godini, čak bi moglo doći do potpune pauze na traci ako krivulja potražnje za Taycanom nastavi padati. S obzirom na lošu tržišnu situaciju za električna vozila i potrebu za neplaniranim troškovima istraživanja i razvoja ugljikovodičnih modela, Porsche bi samo u Njemačkoj mogao ukinuti 8.000 od sadašnjih 42.000 radnih mjesta.

004_porsche_macan.jpg

Osim toga, menadžment Porschea razmatra mogućnost transfera proizvodnje Taycana iz Stuttgarta u Leipzig, gdje se izrađuje manji crossover Macan. Poseban problem je 29-procentini pad prodaje Porschea u Kini, gdje je brend u prva tri kvartala isporučio 60.748 jedinica. Porsche nema proizvodnju u ovoj zemlji, što povećava cijenu vozila na najvećem svjetskom tržištu, čemu treba sve jaču konkurenciju lokalnih brendova. Uprkos tome, nema najava da će Porsche, po uzoru na Audi, preuzeti kinesku platformu i napraviti novi brend. Za Porsche bi to bio gubitak imidža...

Porsche Porsche Taycan Porsche Macan