Garage Puls Auto Moto Portal
16.12.2024

Novi automobili će postati skuplji u 2025. godini zbog CO2 ograničenja

Uvođenje novih ograničenja emisije CO2 u Evropi imat će velike posljedice na tržište automobila, uključujući i potrošače, koji će se morati suočiti s višim cijenama novih automobila.


Proizvođači automobila u Evropi drhte od dolaska novih propisa, koji regulišu granice emisije CO2 kojih se brendovi moraju pridržavati. Međutim, veće cijene novih automobila će najviše pogoditi krajnje potrošače.

ACEA, evropsko udruženje proizvođača automobila, već mjesecima upozorava da će se brendovi suočiti s kaznama od više miliona eura. To je ujedno novac koji bi se inače mogao koristiti za dekarbonizaciju transporta i elektrifikaciju njihovih voznih parkova.
co2 emisija.jpg
Za svaki gram CO2 koji prelazi njihove prosječne granice, brendovi će morati platiti 95 eura. Ograničenja utvrđena 2021. godine iznosila su 115,1 g/km, dok će od sljedeće godine pasti na 93,6 g/km. Trenutno najbolje stoji Toyota, koja ima prosjek na nivou asortimana od 105 g/km, dok je Ford u nezavidnoj situaciji s prosječnih 125 grama CO2 po pređenom kilometru, mada ni Volkswagen sa 124 g/km nije posebno u boljoj situaciji.

To će imati i direktne posljedice po potrošače, upozoravaju stručnjaci iz struke. Cijene automobila će definitivno rasti. Ne samo automobila, već i usluga održavanja, guma, osiguranja, dok će uslovi finansiranja postati manje primamljivi.
toyota prius.jpg
Nadalje, analitičari procjenjuju da se brojke prije pandemije neće oporaviti do kraja ove decenije, što je jasno upozorenje na delikatnu situaciju u kojoj se nalazi evropsko automobilsko tržište. Industrijski akteri ne poriču potrebu za elektrifikacijom i dekarbonizacijom mobilnosti, ali ne smiju zaboraviti da moraju učiniti sektor održivim i da to mora biti dostupno svima.

Gledajući u sljedeću godinu, jedna tehnologija jasno zauzima centralno mjesto - klasični hibridi! Njihov udio je već omogućio da u septembru i oktobru budu najčešće birani u Evropi, zasjenivši čak i benzince. Ipak, mimo hibrida, evropski brendovi moraju više prodavati električnih automobila kako bi kompenzirali prosječnu emisiju CO2 na nivou cijelog asortimana.

CO2 emisija novi automobili ACEA