Obzirom na simboličan nastup Mitsubishija na našim prostorima, malo je poznato da ovaj japanski proizvođač u svojoj paleti ima jedan od najjeftinijih modela na evropskom tržištu. To je Space Star, koji već godinu dana u Njemačkoj drži cijenu od 11.990 eura, zbog čega ga Mitsubishi reklamira kao "najjeftiniji novi automobil s 5-godišnjom garancijom". A u aprilu 2020. godine, na početku pandemije koronavirusa, subkompaktni hatchback dužine 3.845 mm ponuđen je na akciji za nevjerovatnih 7.490 eura!
Iako je inflacija učinila svoje, Space Star je i dalje jeftin i Mitsubishi ga ne misli povući iz evropske ponude. U Japanu i SAD-u je mali Mitsubishi poznat po imenu Mirage i već se povlači s tržišta, što ne treba čuditi obzirom da je globalni model debitovao još 2012. godine. Mirage je već napustio rodni Japan krajem 2022. godine, a sada je američki časopis Car and Driver, pozivajući se na lokalno predstavništvo Mitsubishija, izvijestio da će uskoro biti povučen i u SAD-u.
Mirage nije naveden u Mitsubishijevoj američkoj liniji proizvoda za modelsku godinu 2025, ali će ostati u prodaji do sredine naredne kalendarske godine, dok se ne potroše zalihe. U SAD-u je Mitsubishi Mirage trenutno jedan od samo dva modela koji se mogu kupiti za manje od 20.000 dolara (drugi je limuzina Nissan Versa), čija cijena počinje od 17.840 dolara (31.900 KM) u hatchback izvedbi. Mirage je u SAD-u dostupan u još jednoj karoserijskoj izvedbi - kao limuzina Mirage G4 za 18.940 dolara (33.900 KM).
Bez obzira na izvedbu karoseriju, američki Mirage motoriziran je isključivo 1,2-litarskim 3-cilindričnim atmosferskim benzincem (79 KS, 100 Nm), uparenim s CVT mjenjačem (isti motor u evropskom Space Staru razvija 71 KS). Osnovna oprema uključuje klima uređaj, kompletan paket zračnih jastuka (uključujući airbag za koljena vozača), automatsko kočenje u nuždi, multimedijski sistem sa 7-inčnim zaslonom (podržava Apple CarPlay i Android Auto), tempomat, električne podizače stakala itd.
Segment jeftinih automobila u SAD-u se raspao iz dva razloga: s jedne strane, potražnja za njima je objektivno mala, s druge strane proizvođači skoro nemaju zarade na takvim modelima. Stoga ne čudi da Mirage neće imati direktnog nasljednika, ali njegovo mjesto bi mogao zauzeti neki mali i relativno pristupačni crossover. Iskustva s dodatnim tarifama na kineske automobile pokazuju da je u SAD-u, vjerovatno i u Evropi, završena era jeftinih automobila.
Zanimljivo je da se na kraju njegove karijere u SAD-u povećala potražnja za Mitsubishi Mirageom. U prvoj polovini godine je prodato 9.862 jedinica, što je 85,5% više od isporuka u periodu januar-juni 2023. To se objašnjava činjenicom da su rent-a-car kuće, kojima uvijek trebaju novi jeftini automobili, bile unaprijed obaviještene o skorom gašenju proizvodnje Miragea za SAD i požurile su napuniti svoje flote.