Nakon punih 13 sati, u utorak rano ujutro su bez konkretnih rezultata prekinuti pregovori predstavnika menadžmenta i radnika Volkswagena. Očekuje se nastavak, ali je malo šansi da će se prije Božića pronaći kompromis u sporu o smanjenju troškova kompanije.
Strane su ostale udaljene po ključnim tačkama, pri čemu su sindikati nepokolebljivi da svako rješenje mora isključiti zatvaranje pogona, dok proizvođač automobila insistira da su moguće sve opcije.
U ponedjeljak kasno navečer nije bilo jasno da li je došlo do približavanja stavova ili zastoja u pregovorima, objasnio je sindikat IG Metall u saopštenju objavljenom na svojoj web stranici. Sindikati su zaprijetili "štrajkom bez presedana" u novoj godini ako se ne pronađe kompromis u ovosedmičnim razgovorima, za koje su obje strane rekle da bi mogli trajati nekoliko dana. Radnici ne žele u strahu dočekati Božić, uoči pregovora su rekli predstavnici zaposlenika.
Najveći evropski proizvođači automobila, pritisnuti visokim troškovima i dolaskom jeftinijih kineskih konkurenata, sada vode bitku za opstanak čak i na svom terenu. Sindikati krive loše odluke rukovodstva za slabu poziciju Volkswagena - od skandala s emisijom dizel motora do kašnjenja u razvoju pristupačnih električnih vozila - i žele pravno obavezujući ugovor s menadžmentom. Međutim, realnost nudi malo šansi da će se to desiti...
Vrijednost dionica Volkswagena, najvećeg evropskog proizvođača automobila, pale su za trećinu u posljednjih 12 mjeseci, što odražava poteškoće njemačke grupe u borbi protiv rivala i usporavanje potražnje za električnim vozilima. VW se poput drugih evropskih proizvođača bori se s prekomjernim kapacitetom, visokim troškovima proizvodnje, smanjenim maržama i padom prodaje. Iz VW-a su objasnili da se trebaju prilagoditi činjenici da je evropsko tržište umanjeno za dva miliona vozila.
Više od 100.000 zaposlenih u devet VW-ovih fabrika širom Njemačke obustavilo je rad početkom mjeseca, protestirajući protiv stava uprave da se radničke platee i proizvodni kapaciteti moraju smanjiti kako bi brend ostao konkurentan. Dubinu Volkswagenovih problema najbolje pokazuje to što njegov najveći dioničar - Porsche SE - najavljuje da će možda morati da otpiše vrijednost svog udjela od 31,9%, odnosno čak 20 milijardi eura.
Malo prije nego će početi najnoviji pregovori menadžmenta i radnika, u blizini sjedišta Volkswagena u Wolfsburgu su osvanuli bilbordi koje je finansiralo Savezno energetsko udruženje za mala i srednja preduzeća Njemačke (Uniti). Pod sloganom "Osigurajte radna mjesta i zaštitite klimu - s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem i e-energijom", Elmar Kühn, generalni direktor Unitija, upozorava da bi zabrana vozila na benzin i dizel mogla "dovesti do ekonomskog sloma" Njemačke.
Prema Unitiju, gotovo četvrtina industrijske vrijednosti u Njemačkoj dolazi od proizvodnje automobila. Nekoliko stotina hiljada njemačkih industrijskih poslova zavisi od razvoja i proizvodnje visoko efikasnih motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Prema procjenama Udruženja automobilske industrije, transformacija automobilske industrije na električna vozila mogla bi u narednih 10 godina dovesti do gubitka 190.000 radnih mjesta.