Paradoksalno je da smo nedavno pisali o tome da je XM u prvoj polovini 2024. godine prodat u čak 1.836 primjeraka što je za 59,7% više u odnosu na isti period prošle godine. Osim toga, XM je prošlu godinu zaključio na prvom mjestu na listi takozvanih egzotičnih modela u Evropi sa 3.133 isporučena primjerka.
Navedene brojke možda ne zvuče impozantno, no ipak je riječ o krajnje skupocjenom automobilu, kojeg si mogu priuštiti samo najbogatiji članovi društva. Međutim, kriza koja lagano pogađa Evropu ne zaobilazi ni one najimućnije.
No, veliki BMW je praktično preko noći postao nepoželjan i trenutno najslabije prodavan bavarski model. Naime, u trećem kvartalu ove godine, prodato je tek 307 primjeraka, što predstavlja pad od 30,7 posto u odnosu na isti kvartal prošle godine kada su prodata 443 komada. Tako je XM zabilježio slabije rezultate i od prilično nepopularnog modela Z4, koji pak "igra" u klasi slabo traženih dvosjeda.
Informacije o padu prodaje sigurno ne iznenađuju analitičare, obzirom da kompletna BMW grupacija bilježi određeni pad prodaje, pa je tako divizija putničkih automobila zabilježila pad prodaje od 5%, SUV segment bilježi deficit od 8,5 posto, dok je MINI "pao" za čitavih 33 posto u odnosu na isti kvartal prošle godine. Čak je i kultna serija 3 zabilježila pad popularnosti od gotovo 14% uprkos nedavnom osvježenju.
S druge strane modeli serije 2 i 5 bilježe solidan rast prodaje, kao i X4, no to je nedovoljno da poništi generalno negativan trend. Nema sumnje da je pred bavarskim proizvođačem izazovan period u smislu održavanja prodajnih brojki do kraja ove godine. Veliki XM im sigurno neće biti u fokusu interesa.
BMW BMW XM