Kriza koja trese evropsku automobilsku industriju nije zaobišla ni dobavljače dijelova. Ovih dana je stečaj pokrenuo jedan od najstarijih proizvođača automobilskih komponenti i rezervnih dijelova - Walter Klein GmbH & Co (WKW) sa sjedištem u njemačkom Wuppertalu. Prema podacima kompanije, godišnji promet u 2023. je iznosio 560 miliona eura.
Osnovan 1940. godine, Walter Klein GmbH & Co je poznat kao proizvođač raznih automobilskih komponenti - krovnih šina za prtljažnike, gumenih dijelova, brtvi vrata, završnih materijala. Radili su s automobilskim gigantima poput Volkswagena, BMW-a i Mercedesa, širom svijeta zapošljavali 3.800 radnika kojima sada prijeti otkaz.
"Zahtjev za stečaj WKW-a mora biti poziv na buđenje kreatora ekonomske politike u Berlinu. Potrebne su hitne mjere. Cijela njemačka automobilska industrija je u krizi, kao posljedica promašene energetske politike aktuelne vladajuće koalicije i odluke EU o zabrani motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Ukidamo tehnologiju u kojoj je njemačka automobilska industrija lider, dok alternativna e-mobilnost nije prihvaćena od kupaca", izjavio je jedan lokalni političar opozicionog CDU-a.
Njemački mediji izvještava i o drugim slučajevima stečaja kompanija iz automobilske branše. Među njima su AE grupa s 1.200 zaposlenih (proizvodnja livenih dijelova za automobile), fabrika tehničkih opruga Erwin Lutz, proizvođač točkova BBS, proizvođač automobilskih sjedišta Recaro Automotive...
Kolaps dobavljača je logična posljedica dramatičnog pada prodaje i profita automobilskih proizvođača. Skoro trećina fabrika najvećih evropskih proizvođača automobila - BMW-a, Mercedesa, Stellantisa, Renaulta i Volkswagena - tokom 2023. je radila koristeći manje od polovine kapaciteta. Pravu uzbunu izazvale su najave da Volkswagen razmatra zatvaranje svoje najveće fabrike u Njemačkoj.